el corazon

hej hallå dagboken

Nu var det verkligen längesedan jag uppdaterade. Saken är den att jag har ett jobb att sköta, ja det är sant.
Så mycket som jag har jobbat här nere har jag nog knappt jobbat hemma. Om man jämför tidsmässigt.
Jag är stolt över mig själv, hoppas ni är det med.

Just nu sitter jag hos angelo och hostar och är snuvig. Nu är det faktiskt inte mycket med mig. Jag börjar jobba om två timmar.
Fick börja jobba klockan elva idag eftersom att jag har jobbat från åtta till femtiden i fem dagars tid. För övrigt så trivs jag mycket bra på min nya arbetsplats. Mina arbetsuppgifter är att tvätta ut alla askkoppar, placera ut menyer och servera gästerna. Alltså:
När inkastarna Michelle (kille) och Moskos (man) som är inkastare får in folk, tar jag över.
1. Placerar dem vid ett bord
2. Är trevlig och rekommenderar drinkar, eller shots (har nästan testat alla nu, så att jag vet vilken som är söt, sur osv).
3. Dom beställer och jag går in med beställningen till min boss Manolis. Skriver på ett papper typ så här:
1 x san fran 6 euro J (J för att dom ska veta att det är jag som har tagit den)
4. Medan Manolis gör drinken går jag ut och minglar bland kunderna, kollar in mot baren och Manolis gör klartecken
5. Hämtar drink, gästerna får det dom vill ha och jag tar emot pengarna och ger dom i sin tur till Manolis

Så jobbar jag nio timmar varje dag. Tror att jag får 300 kronor för det. wiho, hard work work.

Det här är stället jag jobbar på, el corazon




Insidan, strippstångarna och dansgolvet

Madde, en riktig säsongare. Har jobbat på el corazon i tre år. Hon sköter bar och är även servitör och inkastare

Moskos till höger som är en av mina chefer. Bra kille. Killen i rosa är en kompis till Moskos. Och killen till vänster är inkastare på cream, baren bredvid "min".

Så, hoppas att ni fick en liten inblick hur jag jobbar. Så nu vill jag ha kommentarer om hur duktig jag är.
Puss


Kommentarer
Postat av: Mamma

DU Ä BÄST.

Puss mamma & pappa

2009-06-21 @ 18:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0